لوح تقدیر خام چیست؟

لوح تقدیر خام

لوح تقدیر خام چیست؟ در چه مواردی بکار می‌رود؟ امروز در این مقاله از رسانه هنر آریا قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. اما ابتدا در مورد لوح تقدیر و انواع آن صحبت می‌کنیم.

اگر شما در جشنواره‌های علمی، هنری، مسابقات ورزشی و موارد اینچنینی قصد دارید به افراد منتخب هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار اهدا کنید لوح تقدیر یک گزینه خوب به شمار می‌آید؛ پس پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

لوح تقدیر چیست؟

قطعا تا به حال مشاهده کرده‌اید که در مسابقات، همایش‌ها و … به افرادی که در یک زمینه موفقیتی کسب کرده‌اند جوایز و هدایایی به‌عنوان یادبود اهدا می‌شود.

یکی از این هدایا لوح تقدیر است که می‌تواند برای فرد دریافت کننده ارزشمند باشد چرا که با هر بار نگاه به آن، خاطره‌ی موفقیت خود را در ذهن به یاد می‌آورد.

این محصول یک لوحی است که بر روی آن جملاتی با مضامین تقدیر و تشکر درج می‌شود. لوح تقدیرها انواع گوناگونی دارند که معمولا بر اساس جنس و مدل دسته بندی می‌شوند.

شما می‌توانید بر حسب سلیقه و سن افرادی که می‌خواهید از آن‌ها تقدیر کنید اقدام به انتخاب یکی از انواع لوح تقدیر نمایید.

لوح تقدیر خام چیست؟

لوح تقدیر خام در واقع لوحی است که روی آن هیچگونه مطلبی درج نشده است و شما می‌توانید پس از تهیه آن متن مورد نظرتان را بر روی آن چاپ یا حکاکی نمایید.

معمولا شرکت‌ها و سازمان‌ها لوح تقدیرهای خام را به صورت عمده خریداری می‌کنند و در مراسم‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. قاعدتا با این کار قیمت هر لوح تقدیر برای خریدار کاهش می‌یابد.

لوح تقدیر خام می‌تواند با متریال‌های مختلف ساخته شود و شما بسته به بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه نمایید.

انواع لوح تقدیر به لحاظ جنس

اگر بخواهیم لوح تقدیر را به لحاظ متریال بکار رفته در ساخت آن بررسی کنیم به دسته بندی‌های زیر می‌رسیم:

لوح تقدیر شیشه ای: این نوع لوح تقدیر ظاهری لوکس و درخشنده دارد و برای زمانی که ظاهر زیبا برایتان بیشتر اهمیت دارد می‌تواند گزینه خوبی باشد. پس از انتخاب مدل و طرح دلخواه‌تان متن مورد نظر بر روی آن حکاکی می‌شود.

لوح تقدیر چوبی: چوب را می‌توان تراشید و به اشکال مورد نظر تبدیل کرد. این متریال می‌تواند برای ساخت لوح تقدیر مورد پسند واقع شود چرا که حس طبیعی بودن لوح را جاری می‌سازد. به شرط دقت و مراقبت از این محصول، ماندگاری و دوام آن تضمین می‌شود.

لوح تقدیر فلزی: فلز ماده‌ای است که استحکام زیادی دارد و اگر صیقل بخورد درخشندگی نیز پیدا می‌کند. اگر لوح تقدیری بادوام و مستحکم در نظر دارید این نوع متریال را سفارش دهید

لوح تقدیر پلکسی: پلکسی در واقع نوعی پلیمر است که ظاهری نیمه مات دارد. این ماده نسبتا مستحکم است و برای ساخت وسایلی نظیر تندیس و لوح تقدیر کاربرد دارد. از آنجایی که لوح تقدیر شیشه ای امکان شکستگی و برندگی دارد می‌توانید اقدام به سفارش لوح تقدیر پلکسی نمایید. این لوح علاوه بر زیبایی، وزن کمی دارد.

لوح سرامیکی: طرح، عکس و متن مورد نظر شما بر روی لوح تقدیر سرامیکی چاپ می‌شود و غالبا مدل آن به گونه‌ای که بر روی دیوار قاب می‌شود و یا با پایه روی سطوح قرار داده می‌گیرد. این لوح تقدیر در میان انواع لوح تقدیرها سنگین‌تر است اما ظاهری نفیس دارد و افراد با دریافت این نوع لوح تقدیر احساس رضایت خاصی خواهند داشت.

لوح پلاستیکی: این نوع لوح تقدیرها ظاهری نسبتا ساده و قیمت مناسبی دارند. اگر بودجه محدودی دارید این گزینه می‌تواند مناسب باشد. در مدل‌هایی از این نوع لوح تقدیر می‌توان متن مورد نظر را به حالت برجسته روی آن ایجاد کرد.

از مزایای لوح تقدیر پلاستیکی می‌توان به سبک بودن، مقاومت در برابر خط و خش، شخصی سازی راحت و مقاومت در برابر عوامل زیست محیطی نظیر رطوبت اشاره کرد.

انواع لوح تقدیر به لحاظ شکل ظاهری

به طور خلاصه انواع لوح تقدیر از لحاظ ظاهر عبارتند از:

لوح تقدیر تک برگی

لوح تقدیر تک برگی را احتمالا در دوران مدرسه دیده‌اید؛ طرحی که برای تشویق از دانش آموزان نمونه اهدا می‌شد. این لوح تقدیرها معمولا از جنس کاغذ گلاسه یا مقوا هستند که در ابعاد A4 یا A5 با طرح‌های گوناگون چاپ می‌شوند. لوح تقدیر تک برگی خام معمولا فاقد اسم و مشخصات دریافت کننده است و مشخصات به صورت دستی بر روی آن وارد می‌شود.

لوح تقدیر گالینگور

نام دیگر این محصول لوح تقدیر کتابی است. لوح تقدیر گالینگور کاربردهای بسیاری دارد از جمله اینکه برای منوی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها بکار می‌رود. این محصول به صورت دو لتی و سه لتی تولید می‌شود و ساختار آن به صورت جلدی به حالت کتاب است که درون آن محتوای تقدیرنامه قرار می‌گیرد. جلد این محصول می‌تواند از جنس جیر، چرم، پارچه یا … باشد.

لوح تقدیر تشریفاتی

لوح تقدیرهای تشریفاتی یا جعبه دار ظاهری شکیل دارند. متریال بکار رفته در ساخت این نوع لوح‌ها فلز است تا محصول نهایی زیبا، درخشنده، مستحکم و بادوام باشد. ساختار این نوع لوح تقدیر به‌گونه‌ای است که لوح داخل یک جعبه به حالت اهرم قرار می‌گیرد تا ضمن نمایش محتوا، جلوه‌ای زیبا را به نمایش بگذارد. شایان ذکر است قیمت لوح تقدیر تشریفاتی نسبت به انواع دیگر گران‌تر است اما می‌تواند هدیه‌ای زیبا و مورد پسند باشد.

لوح تقدیر ایستاده

این لوح تقدیر به حالت ایستاده بر روی میز یا سطوح قرار می‌گیرد و مطلب مورد نظرتان با استفاده از لیزر بر روی آن حک می‌شود. لوح تقدیر ایستاده شبیه به تندیس است و معمولا با استفاده از پلکسی یا شیشه ساخته می‌شود.

آیا لوح تقدیر خام مناسب است؟

انواع لوح تقدیرهایی که در بالا ذکر شده را نمی‌توانید به حالت خام سفارش دهید زیرا تمامی این موارد برای درج نوشته نیاز به دستگاه مخصوص حک دارند.

اما لوح تقدیرهای مقوایی و کاغذی را می‌توانید به صورت خام سفارش دهید و به صورت دست نویس اطلاعات شخص را برروی آن درج کنید.

خرید لوح تقدیر خام برای مراسمات کوچک مناسب است اما اگر شما یک شرکت معروف هستید با به دنبال هدیه‌ای خاص هستید لوح تقدیر خام پیشنهاد نمی‌شود.

گزینه‌های مناسب‌تری را نیز می‌توانید جایگزین لوح تقدیر خام کنید؛ برای مثال می‌توانید از لوح تقدیرهای فلزی یا شیشه‌ای که جلوه خاصی دارند و ارزش بیشتری هم دارند استفاده کنید.

شما با خرید لوح تقدیر سفارشی؛ اعتبار و ارزش برند خودتان را حفظ می‌کنید و همچنین به شخص دریافت کننده احترام بیشتری گذاشته‌اید.

خرید لوح تقدیر خام از رسانه هنر آریا

شرکت رسانه هنر آریا بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع لوح تقدیر دارد و همواره در تلاش است تا بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین متریال و بکارگیری نیروهای خلاق و مجرب بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه نماید.

جهت اطلاع از نمونه کارهایمان می‌توانید به صفحه لوح تقدیر مراجعه و آن‌ها را مشاهده کنید. در صورت اطلاع از قیمت لوح تقدیر خام با کیفیت و یا سفارش آن می‌توانید از شماره‌های مندرج در سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید