تندیس کریستال و شیشه ای

تندیس کریستال و شیشه ای

 تندیس کریستال و شیشه ای

تندیس کریستال یا همان تندیس شیشه ‌ای یک یادبود بسیار مناسب برای اهدا به دیگران است که جلوه بسیار زیبایی نیز دارد. این تندیس قابلیت چاپ و حکاکی را دارد. تندیس شیشه‌ ای یا کریستال قابلیت حکاکی چهره افراد را به خوبی می‌تواند اجرایی سازد. حکاکی متن بر روی تندیس شیشه ‌ای نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز آن است که باعث محبوبیت این نوع از تندیس شده است.

به دلیل جنس کریستال و شیشه‌ای بودن این تندیس درخشندگی و ظاهر جذاب و براق آن باعث جلوه بیشتر تندیس شده است. در اهدای یادبود زیبایی ظاهری علاوه بر ارزشمند بودن تندیس از اهمیت بالایی برخوردار است که تندیس ‌های کریستال از این ویژگی بارز برخوردار هستند و جلوه زیبای آن‌ها باعث توجه بیشتر به تندیس می‌شود.

ماده اصلی به کار گرفته شده در تندیس شیشه‌ ای یا کریستال با مواد اصلی سایر تندیس‌ها متفاوت است و جنس تندیس شیشه ای از مرغوبیت بالایی برخوردار است که سبب شده تا تندیس برای سال‌های بسیار زیادی به عنوان یادبود برای افراد باقی بماند. از تندیس شیشه ‌ای استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود که امروزه بیشترین استفاده از این تندیس برای چاپ عکس شخصی بر روی آن است.

المان‌های مورد استفاده در تندیس شیشه ای در ابعاد مختلف با رنگ بندی متفاوت وجود دارد که بر اساس سلیقه مخاطبین هر نوع و رنگی که نیاز باشد برای مشتری طراحی و تولید می‌شود تا تندیس دقیق بر حسب سلیقه مشتری اجرایی شود.

تندیس کریستال یا همان شیشه‌ ای از ظریف‌ترین تندیس‌های موجود در بازار است که این ظریف بودن باعث زیبایی دو چندان آن شده است. ظرافت بالای این تندیس باعث شده تا هیچ گونه محدودیتی در ساخت انواع مدل‌ها برای این نوع تندیس وجود نداشته باشد و هر طرح و مدلی برای آن قابلیت اجرایی داشته باشد.

نحوه ساخت تندیس کریستال

قیمت تندیس کریستال

نحوه ساخت تندیس شیشه ای در ابتدا به این صورت است که باید طرح مورد نظر توسط مشتری انتخاب شود و سپس قالب بر حسب اندازه دلخواه مشتری برای  ساخت آن تهیه شود.

معمولا قالب‌‎های آماده در سایزهای متفاوت برای تندیس شیشه ای وجود دارد که پس از انتخاب قالب حکاکی مورد انتخاب مشتری بر روی تندیس توسط دستگاه انجام می‌شود.

از بارزترین ویژگی‌های تندیس شیشه‌ ای یا کریستال می‌توان به امکان حک لیزری و چاپ سه بعدی بر روی آن اشاره نمود که این ویژگی بسیار مناسب باعث محبوبیت دو چندان این تندیس شده است. قالب تندیس باید یک سطح صاف و صیقلی داشته باشد تا حکاکی بر روی آن به خوبی انجام شود.

درخشندگی بالای تندیس شیشه‌ ای یا کریستال به دلیل این سطح صاف و صیقلی قالب تندیس است که زیبایی مناسبی به تندیس بخشیده است. برای حکاکی بهتر بر روی  این نوع تندیس ها بهتر است که پایه از بدنه تندیس جدا شود تا حکاکی به راحتی قابل انجام باشد.

تندیس کریستال سه بعدی

تندیس کریستال سه بعدی از جذاب‌ترین انواع تندیس به خصوص تندیس های شیشه ای است. تندیس شیشه ای سه بعدی قابلیت اجرایی انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف را دارد. قابلیت چاپ و حکاکی بر روی تندیس سه بعدی وجود دارد که افراد می‌توانند عکس‌های شخصی خود را به راحتی بر روی این تندیس‌ها اجرایی کنند.

قابلیت حک لیزری در تندیس شیشه ای سه بعدی وجود دارد که این مدل از حک بهترین نوع حکاکی بر روی تندیس است که جلوه بسیار زیبایی دارد. تندیس شیشه ای سه بعدی را می‌توان بر پایه‌های مختلفی نصب نمود که از جمله این پایه‌ها می‌توان به پایه‌های مرمر و چوبی اشاره نمود.

طراحی و تولید تندیس شیشه‌ ای یا کریستال سه بعدی در اشکال مختلف ساخته می‌شود که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این نوع تندیس با هر مدلی که نیاز دارد بهره مند شود.

از تندیس‌های کریستالی سه بعدی در کشور ما نیز استفاده می‌شود که بیشتر در جشنواره فیلم فجر از این تندیس برای اهدای یادبود استفاده می‌شود.

مشاهده بیشتر: انواع تندیس

کاربرد تندیس کریستال

کاربرد تندیس شیشه ای بسیار زیاد است و از این نوع تندیس برای اهدای هدیه‌ای ارزشمند به افراد استفاده می‌شود. از تندیس شیشه‌ ای یا کریستال برای اهدای یادبود در جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم فجر، اهدای سیمرغ بلورین، برگزیدگان، برندگان مسابقات مختلف بین المللی و داخلی، رتبه‌های برتر المپیاد، رتبه‌های برتر آزمون‌های مختلف و یادبود به نزدیکان و دوستان استفاده می‌شود.

در سال‌های گذشته با بومی سازی ساخت و طراحی تندیس‌های کریستالی از خروج ارز از کشور جلوگیری شده و انواع تندیس برای کاربردهای مختلف در کشور ایران طراحی و تولید می‌شود که هر مدل از تندیس با سلیقه ایرانی‌ها با بالاترین کیفیت طراحی و ساخته می‌شود.

اگر برای تجلیل از فرد یا شرکتی نیاز به هدیه درخور شان دارید می‌توانید از این نوع تندیس استفاده کنید که یک هدیه بسیار با ارزشی را برای تجلیل از عزیزان خود انتخاب کرده باشید.

از تندیس شیشه‌ ای یا کریستال برای چاپ عکس در آتلیه‌ها نیز استفاده می‌شود که در طرح و ابعاد مختلف قابل طراحی و تولید است.

مزایای استفاده از تندیس 

مزایای استفاده از تندیس شیشه ای بسیار زیاد است که هر کدام از این مزایا باعث شده تا تندیس شیشه‌ ای یا کریستال محبوبیت بالایی در نزد افراد داشته باشد و از این تندیس اغلب برای اهدای یادبودها استفاده شود.

در ادامه به مزایای استفاده از تندیس شیشه ای اشاره خواهیم نمود.

  • مقاومت بالای تندیس
  • ماندگاری زیاد و طول عمر مناسب
  • قابلیت حکاکی بر روی آن
  • قابلیت حکاکی سه بعدی
  • قابلیت حکاکی لیزری
  • امکان پیاده سازی ایده‌های متفاوت
  • زیبایی بالا به دلیل درخشندگی
  • قابلیت جداسازی پایه از بدنه
  • امکان اهدا به تمامی افراد و شرکت‌ها به دلیل جلوه زیبا و رسمی بودن آن

سفارش تندیس کریستال از رسانه هنر آریا

مجموعه رسانه هنر آریا بیش از ۳۰ سال در زمینه طراحی و ساخت انواع تندیس‌ها از جمله تندیس های کریستال و شیشه ای تجربه دارد و در این راستا از مواد مرغوب و باکیفیت و نیروهای خلاق و مجرب بهره می‌گیرد تا بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه نماید.

جهت اطلاع از قیمت تندیس کریستال و سفارش آن‌ می‌توانید از طریق شماره تماس‌ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید