آموزش ماکت سازی

آموزش ماکت سازی

آموزش ماکت سازی برای انجام و اجرایی نمودن پروژه‌ها به کار برده می‌شود. ماکت سازی برای ساخت الگوها به کار می‌رود که معماران و مهندسان از آن برای الگوبرداری یک پروژه استفاده می‌کنند. در حالت کلی ماکت یک ابزاری است برای نمایش ایده یک پروژه در مقیاس کوچک که با توجه به آن مدل واقعی یک پروژه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

با ماکت می‌توان مفهوم یک پروژه را به خوبی در معرض دید قرار داد و از طرح نهایی پروژه رونمایی نمود. ماکت سازی برای تجسم یک متریال واقعی و حقیقی به کار می‌رود و بر اساس مقیاس پروژه ابعاد آن مورد نظر گرفت می‌شود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره طراحی و ساخت ماکت بدانید

ماکت سازی باید به صورت حرفه‌ای انجام شود تا پروژه به خوبی بر اساس آن قابل مشاهده باشد و اجزای پروژه بر اساس تمامی جزئیات پیاده سازی شود.در تعریف ماکت سازی می‌توان گفت که یک ماکت نمونه کپی شده دقیق و کوچک یک پروژه یا یک مدل واقعی است که جهت نمایش جزئیات دکوراسیون آن ساخته و طراحی می‌شود.

ماکت را می‌توان از نظر کارایی به یک مجسمه شباهت داد که واقعیت را به نمایش می‌گذارد. بهترین حالت یک ماکت طوری است که تمامی مشخصات و جزئیات واقعی یک پروژه در مقایس کوچک شده آن قابل رویت و تحلیل و بررسی باشد.

با وجود یک ماکت واقعی از یک پروژه می‌توان آن پروژه را مورد نقد و بررسی قرار داد و اگر نیاز به ویرایش و تغییر جزئیات پروژه باشد پیش از شروع پروژه آن را تغییر داد.
جزئیات هر پروژه در هر مدلی که باشد باید در ماکت آن به دقت قابل مشاهده باشد و تنها مقیاس پروژه در ماکت متفاوت باشد. اندازه‌ها و ابعاد ماکت بر اساس اندازه‌های مهندسی شده با واقعیت آن متفاوت هستند. اندازه‌ها و ابعاد بر اساس مقیاس پروژه واقعی بر روی ماکت پیاده سازی می‌شود.

مواد مورد نیاز برای ماکت سازی

برای ماکت سازی از مواد بسیار زیادی استفاده می‌شود که هر کدام از مواد تشکیل دهنده یک ماکت برای انجام و اجرایی نمودن یک پروژه بر روی ماکت نیاز است. در ادامه با مواد مورد نیاز برای ماکت سازی آشنا خواهید شد.

1. خمیر مدل سازی
2. چوب
3. فوم
4. پرینت سه بعدی پلاستیک
5. مقوا
6. رنگ اکریلیک

ماکت سازی با مواد گفته شده انجام می‌شود و برای هر کدام از بخش‌های ساختن یک ماکت از مواد مورد نیاز آن استفاده می‌شود. پس از پایان ساخت جزئیات پروژه و اجرایی نمودن آن بر روی ماکت نیاز است تا مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ماکت را با رنگ اکریلیک انجام داد تا اجزای مصالح با استفاده از این رنگ نقاشی شود و جزئیات با دقت بالاتری قابل مشاهده باشد.

انواع سبک ماکت سازی

انواع سبک ماکت سازی در اجرایی نمودن انواع پروژه کارایی دارد. ماکت‌های ساده که به صورت تک رنگ هستند نشان دهنده مفهوم اولیه ساختمان سازی است که به این منظور کاربرد دارند.

در برخی از موارد افراد به دنبال ساخت ماکت با هزینه کمتر هستند که در این مواقع باید از فوم برای ساختن ماکت خود استفاده کرد و مواد اولیه ساخت ماکت را فوم در نظر گرفت.

در برخی از موارد افراد به دنبال ساخت ماکت با جزئیات دقیق و بهترین حالت ممکن هستند که در این موارد توصیه ما به آن‌ها استفاده از  چوب و خمیر مدل سازی برای ساخت ماکت حرفه‌ای است.

با استفاده از چوب و خمیر مدل سازی بهترین مدل از ماکت ساخته می‌شود. رنگ پذیری این ماکت‌ها بسیار عالی است و تمامی جزئیات پروژه به خوبی قابل نمایش است. این مدل از ماکت سازی دارای جذابیت بالا و محبوبیت زیادی است که دلیل آن تنوع زیاد در مدل ماکت و رنگ آمیزی مناسب و اجرای تمامی جزئیات است.
ماکت‌های رنگ آمیزی شده برای پروژه‌های سنگین و واقعی‌تر به کار گرفته می‌شوند.

همانطور که می‌دانید طراحی و ساخت ماکت امری است که تمرکز، دقت و ظرافت زیادی می‌طلبد. رسانه هنر آریا با بیش از ۳۰ سال تجربه و پیشینه‌ای درخشان توسط نیروهایی کاربلد و مجرب و با استفاده از متریال‌های مرغوب، انواع مدل‌های پیشنهادی (صنعتی، تبلیغاتی، معماری و …) را به صورت سه بعدی پیاده سازی می‌کند.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از نحوه و چگونگی طراحی و ساخت ماکت پروژه خود و همچنین سفارش ماکت معماری یا سایر انواع ماکت ها می‌توانید با ما از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۲۱۰۲۲۹ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید