انواع لوح تقدیر

انواع لوح تقدیر

لوح تقدیر می‌تواند یک هدیه ارزنده برای افراد باشد. این محصول در انواع گوناگون تولید می‌شود. انواع لوح تقدیرهای موجود در بازار را بر حسب موارد گوناگون می‌توان تقسیم بندی کرد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به ظاهر، متریال بکار رفته، شیوه درج متن بر روی آن‌ها و … اشاره کرد.

لوح تقدیر می‌تواند با استفاده از متریالی نظیر، چوب، کاغذ، مقوا، فلز، شیشه و … ساخته شود و از آنجایی که هر کدام از این متریال‌ها ویژگی‌های خاصی دارند، لوح تقدیر در اشکال متفاوتی تولید می¬شود. حتی شیوه درج متن بر روی آن فرق دارند؛ به‌عنوان مثال متن بر روی لوح تقدیرهای مقوایی و کاغذی چاپ می‌شود اما در لوح تقدیرهای شیشه‌ای یا فلزی از روش حکاکی استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم ابتدا به صورت مختصر لوح تقدیر را معرفی کنیم و سپس انواع آن را بر حسب موارد گوناگون بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

لوح تقدیر چیست؟

لوح تقدیر در واقع حجمی است که بر روی آن متنی با مضامین تشویق و تشکر درج می‌شود و در مراسم‌های فرهنگی، علمی، ورزشی و … به افراد مورد نظر اهدا می‌شود.

هر فردی دوست دارد موفقیت‌هایش را ثبت نماید و حتی به دیگران ابزار نماید. به همین دلیل لوح تقدیر می‌تواند برای فرد دریافت کننده جذاب باشد زیرا دستاوردها، توانایی‌ها و یا خدمات ارزنده‌اش را یادآوری می‌کند.

لوح تقدیر در انواع مختلفی تولید می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع لوح تقدیر از لحاظ ظاهر

انواع لوح تقدیر به لحاظ ظاهری عبارتند از:

لوح تقدیرهای تک برگی

لوح تقدیر تک برگی بسیار متداول است و می‌توان گفت اکثر افراد با آن از زمان مدرسه آشنایی دارند. این لوح تقدیرها از جنس مقوا یا کاغذ هستند که متن تقدیر و تشکر در وسط صفحه چاپ می‌شود و حاشیه آن با طرح‌های زیبایی کادربندی می‌شود.

همچنین جای مشخصات فرد دریافت کننده خالی گذاشته می‌شود تا بتوانید به صورت دستی آن را وارد نمایید. این محصول اغلب در ابعاد A4 و A5 تولید می‌شود اما با این حال شما می‌‌توانید در اندازه‌ی مورد نظرتان آن را سفارش دهید.

لوح تقدیرهای کتابی (گالینگور)

لوح تقدیرهای کتابی کاربردهای بسیاری دارند و از آن‌ها نه تنها برای لوح سپاس بلکه برای منوی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیز استفاده می‌شود. این نوع لوح تقدیرها همانطور که از نام آن پیدا است از جلد و کاغذ متن تقدیر نامه تشکیل شده‌اند و جلد لوح تقدیر می‌تواند از جنس چرم، پارچه، جیر یا … باشد و کاغذ آن معمولا از انواع مرغوب ورقه‌های روغنی یا گلاسه است که کار را شیک و زیبا جلوه می‌دهد. این جلدها به صورت دو بخشی و سه بخشی تولید می‌شوند.
لوح تقدیرهای کتابی در مدارس، دانشگاه‌ها و کلیه مراکز آموزشی برای تقدیر از دانشجویان و دانش آموزان کاربرد دارد اما همانطور که اشاره کردیم

کاربردهای گسترده‌تری دارند و این موجب شده که نسبت به انواع دیگر لوح‌ها کمی غیررسمی‌تر به نظر بیایند.

لوح تقدیر جعبه دار (تشریفاتی)

این لوح‌ها ظاهری زیبا و شکیل دارند. معمولا برای ساخت لوح تقدیر جعبه دار از فلز استفاده می‌شود تا ضمن درخشندگی و زیبایی از استحکام و دوام خوبی برخوردار باشد. حتی می‌توان با استفاده از چوب اقدام به ساخت این نوع لوح نمود. قیمت لوح تقدیر جعبه‌ای به نسبت سایر انواع لوح تقدیر بیشتر است اما در عوض هدیه‌ای خاص، زیبا، ماندگار و بادوام است.

بیشتر بخوانید: لوح تقدیر خام چیست و چه کاربردی دارد؟

این نوع لوح تقدیر دارای یک جعبه است و لوح به گونه‌ای داخل آن قرار می‌گیرد تا بتواند نقش یک اهرم را برای باز نگه داشتن درب جعبه ایفا کند. لوح تقدیرهای جعبه دار در مراسم‌های رسمی کاربرد بسیاری دارند.

لوح تقدیرهای ایستاده

همان طور که از نام آن‌ها پیدا است به صورتی طراحی شده‌اند که بتوانند به حالت ایستاد بر روی سطوح قرار بگیرند بدون اینکه تعادل خود را از دست بدهند. لوح تقدیرهای ایستاده معمولا به تندیس‌ها شباهت دارند و از جنس شیشه یا پلکسی ساخته می‌شوند. متن مورد نظر شما با استفاده از لیزر می‌تواند بر روی این لوح‌ها حکاکی شود.

رسانه هنر آریا، طراح و تولید کننده انواع لوح تقدیر

مجموعه رسانه هنر آریا بیش از ۳۰ سال در زمینه طراحی انواع لوح تقدیر تجربه دارد و می‌تواند با استفاده از مواد مرغوب طرح‌های دلخواه شما را بسازد. شما می‌توانید به صفحه لوح تقدیر مراجعه نمایید تا با انواع نمونه کارهای ما آشنا شوید.

کارشناسان ما می‌توانند به شما در انتخاب بهترین نوع لوح تقدیر به توجه به بودجه و نیازتان کمک کنند. جهت استعلام قیمت یا ثبت سفارش خود می‌توانید با ما از طریق فرم درخواست مشاوره یا شماره‌های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید