لوح تقدیر چیست و چه کاربردی دارد؟

لوح تقدیر چیست

لوح تقدیر جهت یادبود و سپاسگزاری رسمی به افراد اعطا می‌شود. هر مجموعه‌ای پیشرفت کارکنان‌اش را در اهداف خود تعریف می‌کند و اغلب پس دست یافتن کارمندان به اهداف تعیین شده هدایایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند که یکی از آن هدایا می‌تواند لوح تقدیر باشد. لوح تقدیر یک هدیه ماندنی و خاص است کهمی‌توان نام هدیه دهنده را برروی آن ذکر کرد تا به مدت طولانی در کنار آن شخص به یادگار بماند.

معمولا متن لوح تقدیر حاوی جملات تشکرآمیز و رسمی است تا مخاطب آن به وجد بیاید.
در این مقاله قصد داریم بدانیم لوح تقدیر چیست، انواع آن کدامند و چه مزایایی دارد. اگر شما هم به دانستن این مطالب علاقه‌مند هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

لوح تقدیر چیست?

لوح تقدیر طرحی است که به منظور تشکر، قدردانی و یادبود از یک فرد، ارگان یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب در همایش‌ها و مراسم‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و … به مخاطب خاصی اهدا می‌شود. این وسیله می‌تواند با اهداف تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی هدیه داده شود. در چندین سال گذشته لوح‌های تقدیر به صورت چاپی بر روی کاغذ گلاسه اجرا می‌شدند اما در سال‌های اخیر فناوری‌های جدیدی روی کار آمده‌است که به موجب آن می‌توان اقدام به طراحی و ساخت لوح تقدیرهایی خاص‌تر و جذاب‌تر کرد.

 مشاهده: نمونه کارهای لوح تقدیر

 انواع لوح تقدیر

به طور کلی انواع لوح تقدیر به دو دسته‌ی فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می‌شود. اما به طور جزئی‌تر لوح تقدیرها در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

۱- لوح تقدیر جعبه‌ ای

در این نوع از لوح‌ها متن تقدیر نامه بر روی فلز، چوب یا چرم حکاکی می‌شود و سپس در داخل جعبه ای که روکش جیر،چرمی یا گالینگور دارد قرار می‌گیرد.

۲- لوح تقدیر گالینگور (کتابی)

در لوح تقدیر کتابی ابتدا متن بر روی یک کاغذ گلاسه چاپ می‌شود و سپس داخل یک جلد صحافی شده از جنس چرم، گالینگور، جیر یا کاغذ لمینت شده قرار داده می‌شود. این نوع لوح تقدیر در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳- لوح تقدیر مقوایی

متن لوح‌های مقوایی بر روی کاغذهای خاصی چاپ می‌شود و سپس داخل جلدهای چرمی، گالینگور یا … قرار داده می‌شود.

۴- لوح تقدیر فلزی یا چوبی

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است متن تقدیر نامه بر روی فلز یا چوب حکاکی می‌شود. انواع فلزی آن پر فروش است. معمولا برای ساخت لوح تقدیر فلزی از برنج، آلومینیوم یا استیل استفاده می‌کنند و سپس به منظور جلادهی با طلا یا نقره آن را آبکاری می‌کنند. لوح تقدیر چوبی به سبک کلاسیک است و طرفداران خاص خودش را دارد.

۵- لوح تقدیر پارچه ای

در این نوع متن تقدیر و تشکر بر روی یک بافت نوشته می‌شود و بعد درون قاب‌های زیبا و خاصی قرار داده می‌شود.

۶- لوح تقدیر شیشه ای

جنس این لوح‌ها از شیشه است و متن مورد نظر بر روی آن حک می‌شود. طراحی لوح تقدیر شیشه ای خاص است و می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد.

۷- لوح تقدیر کاشی یا سرامیکی

مزیت این نوع از لوح تقدیرها این است که ماندگاری خوبی دارند و با گذشت سالیان سال کهنه نمی‌شوند. این لوح تقدیرها قابلیت طراحی در مدل‌های مختلفی دارند و حتی می‌توان داخل آن‌ها ساعت کار کرد که به آن‌ها لوح تقدیر ساعت‌دار گفته می‌شود.

۸- لوح تقدیر پلکسی گلس

این لوح‌ها از پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند. از آنجایی که تنوع ساخت بالایی دارند به همین خاطر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

۹- لوح تقدیر مولتی استایل

نوعی پلیمر خاص در ساخت این لوح‌ها بکار می‌رود. از ویژگی‌های لوح تقدیر مولتی استایل می‌توان به تنوع و مقاومت خوب آن اشاره کرد که موجب شده‌است فروش زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: انواع لوح تقدیر و کاربرد هر یک

استفاده از لوح تقدیر چه مزایایی دارد؟

همه افراد علاقه دارند که موفقیت‌ها و دستاوردهای خود را ثبت کنند یا حتی به نمایش بگذارند. از این رو برخی افراد بخشی از محل کار یا محیط زندگی خود را برای نمایش لوح‌های تقدیر و یادبود، مدال‌ها، تندیس‌ها و سایر المان‌های اینچنینی اختصاص می‌دهند.

شما می‌توانید با تقدیر و تشکر شایسته در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید ضمن اینکه لوح تقدیر هدیه‌ای مناسب و مقرون به صرفه است.
اعطای لوح تقدیر به پرسنل کوشا و منضبط یا شرکت‌های طرف قرارداد، می‌تواند موجب افزایش محبوبیت و اعتبار شرکت شما شود یا حتی برای افزایش انگیزه‌ی ادامه همکاری اقدامی موثر باشد.

کاربرد لوح تقدیر

لوح تقدیر می‌تواند در موارد زیر بکار برود:

  • تقدیر و تشکر مدیر یک شرکت یا سازمان از پرسنل خود
  • تقدیر رئیس یا مدیر دانشگاه از استادان
  • تقدیر مدیر یک مدرسه از معلمان و مدرسان مجموعه خود
  • تقدیر از دانش آموزان نمونه و برتر مدرسه
  • وسیله‌ای جهت تبلیغ برند در همایش‌ها و جشنواره‌ها

رسانه هنر آریا، تولید کننده انواع لوح تقدیر

شرکت رسانه هنر آریا با بیش از ۳۰ سال سابقه، تجربه ارزنده‌ای در زمینه ساخت انواع لوح تقدیر دارد. ما برای سفارشات شما از مرغوب‌ترین متریال‌ها استفاده می‌کنیم تا از محصول دریافتی خود رضایت کامل داشته باشید.

جهت ثبت سفارش و یا استعلام قیمت لوح تقدیر می‌توانید به صفحه درباره ما مراجعه کنید و از طریق شماره‌های تماس یا فرم درخواست مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید