ماکت تبلیغاتی چیست؟

ساخت ماکت تبلیغاتی

ماکت تبلیغاتی یکی از شیوه‌های بازاریابی و جلب توجه مصرف کنندگان و خریداران نسبت به محصولات یا خدماتی است که ارائه می‌شود. در این روش به منظور معرفی و تبلیغ کالا یا خدمات یک ماکت حجیم ساخته می‌شود و در فضاهای پرتردد یا اماکنی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد نصب می‌شود. این یک فرصتی را برای کسب‌وکار فراهم می‌آورد تا با اولین نگاه بازدید کنندگان بتوانند بازاریابی انجام دهند.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با ماکت سازی تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید.

ماکت تبلیغاتی چیست؟

ماکت تبلیغاتی طرحی از یک محصول است که عینا مشابه آن ساخته می‌شود. این سازه اغلب در اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر از اندازه محصول اصلی ساخته می‌شود تا جلب توجه کند، اما گاهی ممکن است ماکت کوچک‌تر یا هم‌اندازه با آن ساخته شود که این امر به ابعاد و سایز محصول بستگی دارد.

لازم به ذکر است که این روش تبلیغات تا کنون در ایران جواب داده است. شرکت رسانه هنر آریا یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه ساخت ماکت نمایشگاهی و تبلیغاتی است و به شما کمک می‌کند تا تبلیغاتی خلاقانه داشته باشید.

انواع ماکت های تبلیغاتی کدامند؟

این سازه‌ها که دارای طرحی فانتزی هستند اغلب به دو دسته‌ی ماکت های سفارشی و ماکت های پیش ساخته تقسیم بندی می‌شوند.

ماکت تبلیغاتی سفارشی

در فضای رقابتی که مخاطبین هر روز با حجم زیادی از پیام‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند، برد با آن مجموعه‌ای است که در تبلیغات خود از خلاقیت بهره می‌گیرد. امروزه اکثر مجموعه‌ها از بیلبورد برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند پس چه بهتر که شما از ماکت های تبلیغاتی سفارشی استفاده کنید تا تاثیر تبلیغات خود را چند برابر کنید.

بیشتر بخوانید:ماکت سازی صنعتی چیست؟

المان‌های ماکت های تبلیغاتی سفارشی از جمله شکل، رنگ و جنس بنا به درخواست و سفارش شرکت‌ها ساخته می‌شوند از این رو هزینه‌ی ساخت آن‌ها بالا می‌رود اما در اغلب موارد تاثیرگذاری بالایی دارند. این ماکت‌ها دقیقا مشابه محصول اصلی ساخته می‌شوند و دارای جذابیت ظاهری برای مخاطبان هستند.

ماکت تبلیغاتی پیش ساخته

این دسته از ماکت‌ها همانطور که از نامشان پیدا است از قبل به تعداد انبوه ساخته شده‌اند. این سازه‌ها آیتم تغییر پذیری ندارند و تنها ممکن است بنا به خواست مشتری رنگ آمیزی شوند. ماکت تبلیغاتی پیش ساخته کاربرد زیادی دارد. ممکن است در شهربازی‌ها، مهد کودک‌ها و یا در فضاهای سبز شهری دیده باشید.

انواع ماکت تبلیغاتی بر اساس جنس

انواع ماکت به لحاظ متریال بکار رفته در ساخت آن‌ها عبارتند از:

۱- ماکت های فلزی

این نوع از ماکت‌ها دارای اسکلتی فلزی هستند به همین دلیل وزن بالایی دارند و مستحکم اند. ماکت های فلزی بیشتر به صورت ثابت طراحی می‌شوند از این رو در دسته‌ی بیلبوردهای فانتزی به حساب می‌آیند.

۲- ماکت های چوبی

ساخت ماکت چوبی نیازمند هنر و خلاقیت است تا با ظرافت کنده‌کاری بر روی چوب صورت بگیرد. این سازه چوبی علاوه بر زیبایی وزن کمی دارد و می‌تواند در اماکن مختلف بکار برود اما تنها عیب آن عدم مقاومت بالا در شرایط مختلف جوی است چراکه در برابر رطوبت، آب برف و باران می‌تواند دچار پوسیدگی شود.

۳- ماکت های پلاستیکی

این نوع از متداول‌ترین انواع ماکت است که طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. ماکت های پلاستیکی بیشتر از سایر انواع ماکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا مستحکم اند، طول عمر و تنوع رنگی بالایی دارند و نیز در برابر شرایط جوی گوناگون پایدار هستند.

۴- ماکت های مقوایی

ماکت های مقوایی مقاومت چندانی در برابر شرایط جوی (تابش نور خورشید، بارندگی و …) ندارند و صرفا جنبه تزئینی دارند. علاوه بر این به دلیل وزن کم، اغلب در محیط‌های مسقف مانند داخل نمایشگاه‌ها بکار می‌روند.

ماکت سازی تبلیغاتی نسبت به دیگر انواع رسانه‌ها چه مزایایی دارد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت می‌تواند جزئیات را به طور دقیق به مخاطبان نمایش دهد.
  • ماکت تبلیغاتی یک نوآوری در بحث تبلیغات است و می‌تواند برای مخاطبین جذابیت داشته باشد.
  • ماکت به محیطی که در آن مستقر است زیبایی می‌خشد.
  • شما می‌توانید از این محصول برای دفعات بعدی استفاده کنید و یا حتی آن را به‌عنوان دکور گوشه‌ای از شرکت یا کارخانه خود قرار دهید.

ماکت سازی تبلیغاتی چقدر زمان می‌برد؟

زمان ساخت ماکت تبلیغاتی بسته به ابعاد و متریال مورد استفاده در طرح متفاوت است اما به طور معمول بین یک الی دو هفته زمان نیاز است. شما می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا با توجه به اطلاعات و ویژگی‌های پروژه مورد نظرتان مدت زمان دقیق انجام این کار را خدمت شما ارائه نمایند.

روند ساخت ماکت تبلیغاتی چگونه است؟

در وهله اول باید تصمیم بگیرید که برای کدام یک از محصولات‌تان قصد دارید ماکت داشته باشید. پس از اینکه انتخاب طرح باید نوع متریال را انتخاب کنید. بهتر است انتخاب متریال را بر عهده فرد سازنده بگذارید زیرا او در این حیطه تجربه دارد و قاعدتا می‌تواند انتخاب خوبی داشته باشد.

سپس طرح ومتریال انتخابی به کارگاه ارسال می‌شود تا ماکت مورد نظرتان توسط تیمی مجرب و کاربلد ساخته شود. در مرحله آخر ماکت توسط نیروهای اجرایی ارسال و در محل مشخصی نصب می‌شود.

قیمت ماکت تبلیغاتی

یکی از فاکتورهایی که در خرید هر چیزی برای افراد اهمیت دارد قیمت است و ماکت هم از این قاعده مستثنی نیست. بودجه شما برای ساخت ماکت تبلیغاتی حائز اهمیت است چرا که بر اساس آن می‌توان اقدام به انتخاب متریال و ابعاد کنید. به طور معمول گران قیمت‌ترین ماکت از نوع فلزی و ارزان قیمت‌ترین ماکت تبلیغاتی از نوع مقوایی است.

لازم به ذکر است که مواردی همچون محل استقرار ماکت، هدف از ساخت آن در انتخاب متریال تاثیر گذارند بنابراین عوامل متعددی در تعیین قیمت تمام شده ماکت دست دارند.

ماکت سازی تبلیغاتی با رسانه هنر آریا

شرکت رسانه هنر آریا سابقه درخشانی در زمینه طراحی و ساخت انواع ماکت بالاخص ماکت های تبلیغاتی دارد. شرکت ما متشکل از تیمی زبده، مجرب و خلاق است که می‌تواند سفارشات شما را به نحو احسن پیاده‌سازی کند. ما در ساخت پروژه‌های شما از مواد مرغوب استفاده می‌کنیم از این رو بابت کیفیت کار جای نگرانی نیست.

جهت سفارش ماکت تبلیغاتی و یا استعلام قیمت می‌توانید به صفحه درباره ما مراجعه کنید و از طریق فرم درخواست مشاوره یا شماره‌های موجود با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید